NYHETER

Världens roligaste jobb är ledigt!


Receptionist heltid till Pluralis – a Network of Communicators

På Pluralis ansvarar du för att kontoret och receptionen sköts och drivs på ett professionellt och representativt sätt. Servicegraden är mycket hög hos oss och den innehåller även att utföra diverse uppdrag åt Pluralis och våra hyresgäster. Du jobbar hela tiden för att utveckla och förbättra vår redan höga service.

Du har god datorvana och behärskar de vanligaste programmen. Det är en fördel om du jobbat i reception tidigare, gärna med erfarenhet av kommunikationsbranschen.

Du ansvarar för inköp som rör kontorets drift, kontorsmaterial, läsk, frukt, blommor, kaffe, kontorsmöbler och fredagsöl. Samt löpande kontakter som rör städfirma, IT-leverantör, telefoner, kopieringsmaskin, skrivare, kaffemaskin, portomaskin, pappersåtervinning kontorsinköp, dricka, frukt etc. Sammanställning inför fakturering av hyror och övrigt ingår också.

Du planerar, genomför och följer upp Pluralis interna och externa evenemang som luncher, fester och kundfester. Och tar egna initiativ och arbetar kontinuerligt med att vidareutveckla Pluralis inköp, avtal etc.

Arbetet kring att hitta nya hyresgäster är också en viktig del i uppdraget samt att sköta all information kring nya och gamla hyresgäster. Du hjälper även till med Pluralis hemsida och närvaro i sociala medier samt kommer med nya kul idéer om hur vi blir ännu bättre!

Välkommen med din ansökan till Marie-Hélène Sund, marie-helene@pluralis.se.
Arbetsgivare Pluralis AB, Kungsgatan 29, 111 56 Stockholm.

 

”När kampen om uppmärksamhet hårdnar”


12 april 2018 kl12:00-13:00 lunchmacka och fika från 11:45

Ni har hört det förut. Förutsättningarna för kommunikation är helt annorlunda idag. Ändå fortsätter de flesta kommunikationsavdelningar att agera på samma sätt som tidigare. Vilka är då förutsättningarna för att nå framgång i sitt kommunikationsarbete?Under ett lunchseminarium den 12 april kommer PR- och kommunikationsrådgivaren Jonas Rodny att berätta om sina insikter om hur kommunikationsarbetet bör organiseras och inriktas för att bli framgångsrikt givet de nya förutsättningarna.

Jonas Rodny har över 20 års erfarenhet av kommunikationsrådgivning. Han har bland annat har varit informations- eller kommunikationschef för företag som OMX, IK Investment Partners, Svenska Riskkapitalföreningen och Bankgirot. Jonas har lång erfarenhet från exempelvis finansiell kommunikation, investerar- och medierelationer och kriskommunikation. Sedan 2016 driver han Offcamber Communications som fokuserar på kommunikationsrådgivning där det strategiska perspektivet kombineras med ett effektivt genomförande. Jonas är även en del av Pluralis.

Skicka anmälan  till anita@pluralis.se.

 

 

#tackeftersändning


Pluralis kampanj för Adressändring har rullat under valda delar av december och januari, både digitalt och via annonser och stortavlor.

När du flyttar behöver du både ändra din folkbokföringsadress hos Skatteverket samt anmäla ny adress hos Adressändring. Annars hittar din post inte fram och skickas tillbaka till avsändaren! Trist om du missat något kul eller viktigt!

Svensk Adressändrings uppdrag handlar om god samhällsservice med fokus på adressändring för privatpersoner och företag. Varje år byter cirka 800 000 hushåll adress!

 

https://tackeftersändning.se/

Är bostadsmarknad för nyproduktion mättad i Stockholm?


Lunchmacka och fika från 11.45. 15 februari 2018 kl 12.00-13.30 Kungsgatan 29, 4 tr

Juni Strategi har nyligen genomfört en studie för att besvara frågeställningen kring Stockholmsmarknadens eventuella mättnad av nyproduktion i olika geografier och inom olika prissegment och målgrupper.

Studien beskriver en marknad som på många platser är mättad lokalt trots en regional efterfrågan, främst i större utbyggnadsområden i Stockholms spårbundna pendlingskommuner. Den visar också att marknaden finns för vissa målgrupper, men är mer mättad för exempelvis unga vuxna i många lägen och inom vissa prissegment. Graden av konceptualiserade premiumbostäder är också högre än efterfrågan på en del marknader.

Intresset för studiens resultat har varit stort och har fått ett stor genomslag i media.

Juni Stratagi arbetar inom bostads- och fastighetsbranschen med tjänster som till exempel verksamhetsförbättringar samt analys och utredningar som beslutsunderlag.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vinprovning med Bruno Ohlzon från Domaine d´Escapat


8 november 2017 kl 17:30 Kungsgatan 29, 4 trp.

Brunos vinintresset tog fart i och med den vinagentur som han skaffade sig när han på 90-talet spelade hockey i Madrid. Då han blev spansk mästare i ett lag där även Kenta Nilsson ”MR Magic” ingick.

Domaine d´Escapat ligger vid byn Villeneuve-Minervois i regionen Languedoc-Roussillon Frankrike. Gården har 112 hektar och ligger i en av världens största vinregion. Languedoc-Roussillon sträcker sig längs Medelhavets Franska sydkust, från Provence till spanska gränsen vid Pyrenéerna. Närheten till havet och till bergen har sin givna positiva inverkan på vinernas karaktär. 

På Escapat byggdes ett första hus 1769 och två år efter franska revolutionen, ropade en monsieur Etienne-Jacques Escapat in egendomen på auktion. Vintillverkning har man ägnat sig åt sedan år 1900 på gården.

Languedoc är idag ett av de mest spännande och dynamiska vindistrikten i Frankrike. Här finns många innovativa vinmakare. Den växande skaran ambitiösa vinodlare poängterar ofta vikten av arbetet på fältet, och där är Bruno Ohlzon inget undantag. Det är här man ser till att beskärningen görs noggrant. Arbetet med vinrankorna är viktigare för kvaliteten än en lyxig lagringskällare.

Anmäl dig till anita@pluralis.se

Att bygga kommunikativa organisationer rustade för framtiden


Lunchmacka och fika från 11.45.

5 oktober 2017 kl 12.00-13.30 Kungsgatan 29, 4 tr

Boken ”Maxa Snacket” är här! Den handlar om hur digitalisering gjort den gamla marknads- och kommunikationsavdelningens funktion obsolet. Och den förklarar hur det nya uppdraget ser ut. Tiden då ledningen kunde delegera kommunikation till en kommunikationsavdelning som paketerade och förde ut företagets budskap är sedan länge förbi.

Dagens företag måste bli kommunikativa fullt ut genom att lyssna, analysera världen utanför, ta till sig av kundinsikter och driva förändring i en ständigt pågående dialog med både medarbetare, kunder och omvärld. I boken “Maxa Snacket” delar Karin Zingmark med sig av sina erfarenheter av att bygga kommunikativa organisationer rustade för framtiden.

Karin Zingmark har över tjugo års erfarenhet av att driva förändring på temat kommunikation och ledarskap i en uppkopplad värld. Genom åren har Karin haft ledande befattningar inom IT, tech- och mediabranschen, nu senast i rollen som marknadschef på Microsoft i Sverige.

Sedan ett år tillbaka kör Karin i egen regi, och jobbar som rådgivare och talare inom digitalisering, ledarskap och kommunikation.

Anmäl dig till anita.sandström@pluralis.se