NYHETER

Pausa dig. Pausa posten.


Pluralis kampanj för Adressändrings tjänster Pausa posten och Tillfällig eftersändning går upp lagom till sommaren. Kampanjen går både digitalt på facebook och instagram, via annonser samt skyltar i t-banan och på stan.

 

Ska du resa bort i sommar och vill slippa en full brevlåda? Beställ Pausa posten så lagrar vi dina brev åt dig.  

 

Beställ Tillfällig eftersändning så får du med dig posten på semestern.

 

Svensk Adressändrings uppdrag handlar om god samhällsservice med fokus på adressändring för privatpersoner och företag. Varje år byter cirka 800 000 hushåll adress!

Ljud & doft- viktiga verktyg för ditt varumärke


24 maj 2018 kl12:00-13:00 Kungsgatan 29, 4 tr. 
Lunchmacka och fika från 11:45.

 

Välkommen till en Pluralislunch där våra vänner på Lexter berättar mer om hur hörselsinnet och luktsinnet fungerar och responderar till vår omgivning. Och för kundernas upplevelser av ditt varumärke.

Du får vet mer om hur ljud och doft blir positiva dimensioner och kreativa verktyg i miljöer och möten. Lexter visar exempel på olika miljöer och situationer där ljud och doft implementerats för att ge känsla, bygga rum, kommunicera och skapa upplevelser med funktion. Och berättar även om hur rätt ljud, musik och röst är essentiellt för att bygga varumärke och förmedla känsla i radio och digitala produktioner.

#tackeftersändning


Pluralis kampanj för Adressändring har rullat under valda delar av december och januari, både digitalt och via annonser och stortavlor.

När du flyttar behöver du både ändra din folkbokföringsadress hos Skatteverket samt anmäla ny adress hos Adressändring. Annars hittar din post inte fram och skickas tillbaka till avsändaren! Trist om du missat något kul eller viktigt!

Svensk Adressändrings uppdrag handlar om god samhällsservice med fokus på adressändring för privatpersoner och företag. Varje år byter cirka 800 000 hushåll adress!

 

https://tackeftersändning.se/

Är bostadsmarknad för nyproduktion mättad i Stockholm?


Lunchmacka och fika från 11.45. 15 februari 2018 kl 12.00-13.30 Kungsgatan 29, 4 tr

Juni Strategi har nyligen genomfört en studie för att besvara frågeställningen kring Stockholmsmarknadens eventuella mättnad av nyproduktion i olika geografier och inom olika prissegment och målgrupper.

Studien beskriver en marknad som på många platser är mättad lokalt trots en regional efterfrågan, främst i större utbyggnadsområden i Stockholms spårbundna pendlingskommuner. Den visar också att marknaden finns för vissa målgrupper, men är mer mättad för exempelvis unga vuxna i många lägen och inom vissa prissegment. Graden av konceptualiserade premiumbostäder är också högre än efterfrågan på en del marknader.

Intresset för studiens resultat har varit stort och har fått ett stor genomslag i media.

Juni Stratagi arbetar inom bostads- och fastighetsbranschen med tjänster som till exempel verksamhetsförbättringar samt analys och utredningar som beslutsunderlag.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gratis kontorsplats i sommar!


Pluralis är ett nätverk för dig som jobbar med kommunikation. Just nu har vi några platser lediga i vårt öppna landskap. Om du skriver på idag sitter du gratis över sommaren! På Pluralis ingår det mesta i priset. Mötesrum, kul och duktiga kollegor, internet, fester, föredrag och stora möjligheter till samarbete. 

För mer information och personlig presentation kontaktar du Marie-Hélène Sund på telefon
0708 55 00 10

”När kampen om uppmärksamhet hårdnar”


12 april 2018 kl12:00-13:00 lunchmacka och fika från 11:45

Ni har hört det förut. Förutsättningarna för kommunikation är helt annorlunda idag. Ändå fortsätter de flesta kommunikationsavdelningar att agera på samma sätt som tidigare. Vilka är då förutsättningarna för att nå framgång i sitt kommunikationsarbete?Under ett lunchseminarium den 12 april kommer PR- och kommunikationsrådgivaren Jonas Rodny att berätta om sina insikter om hur kommunikationsarbetet bör organiseras och inriktas för att bli framgångsrikt givet de nya förutsättningarna.

Jonas Rodny har över 20 års erfarenhet av kommunikationsrådgivning. Han har bland annat har varit informations- eller kommunikationschef för företag som OMX, IK Investment Partners, Svenska Riskkapitalföreningen och Bankgirot. Jonas har lång erfarenhet från exempelvis finansiell kommunikation, investerar- och medierelationer och kriskommunikation. Sedan 2016 driver han Offcamber Communications som fokuserar på kommunikationsrådgivning där det strategiska perspektivet kombineras med ett effektivt genomförande. Jonas är även en del av Pluralis.

Skicka anmälan  till anita@pluralis.se.