NYHETER

Vilka är byggstenarna för framgång? Med Anna Stenström


14 juni 2017 KL 8.00-9.00 Kungsgatan 29, 4 tr
Gratis frukostseminarium hos Pluralis med Anna Stenström


Om Anna Stenström

Anna Stenström startade sin bana i reklambranschen 1988 och driver den framgångsrika reklambyrån Mustasch sedan 2004. Byrån tar fram varumärkesplattformar och kreativa kommunikationslösningar till allt från bolag i uppstart till internationella koncerner.

Anna har även ett brinnande intresse för entreprenörskap med erfarenhet av bland annat juryarbete inom Entrepreneur of the Year, uppdrag att representera Sverige som EU-ambassadör för kvinnors företagande och medlem i Women’s Presidents Organisation.

Fascinationen för de tankar och trender som påverkar ett företags vara eller icke-vara, har kommit att prägla både hennes arbetsliv och privatliv.

Anmälan görs via länken: http://pluralis.se/anna-stenstrom/ 

Bli smart på SEO och skapa optimerat innehåll


Bli smart på SEO och skapa optimerat innehåll 

Missa inte Pluralis lunchseminarium, 11 maj 12.00 – 13.00, om innehåll för sökmotoroptimering – och tvärtom. Anders Westholm och Carl Carnebro går igenom teori och praktik. Och som bonus får du ett enkelt verktyg för att komma igång med din produktion av sökordsrelaterat innehåll. OSA till pluralis.se/seo

Varmt välkommen!

 

CARL CARNEBRO, Webbevakning, är senior webbspecialist som kan mycket om mycket. Carl tycker det är spännande med både design och teknik, för att kommunicera och konvertera effektivt på webben. Han jobbar med att hjälpa kunder med löpande kommunikation, att ta hand om webben och de digitala kanalerna. Där kommer både SEO och innehåll in i bilden. Carl finns inom Pluralis sedan 2010.

 

 

ANDERS WESTHOLM, driver Cibel Marketing sedan 2012 och finns på Pluralis sedan 2013.  Anders har en bakgrund inom sälj, reklam och marknadsföring. Och har arbetat med digital leadsgenerering i över 15 år. Han utvecklar och driver företags digitala marknadsföringsprocesser genom Content och Inbound Marketing.

Briljera när du ska presentera!


Anna Bellman kommer till Pluralis och berättar om hur du blir bättre på att sälja din idéer.

Vet du vilket intryck och avtryck du ger hos dem du möter? Vill du veta mer om hur du kan få andra att köpa dina idéer, tjänster eller produkter? Och vill du ha några riktigt värdefulla tips på hur du kan göra för att anpassa sin kommunikation efter den de har framför dig, så att de verkligen tar till sig det du säger? Varmt välkommen på Pluralis frukostföreläsning med Anna Bellman. Anna berättar om hur hon arbetar med träning i presentationsteknik och kommunikation. Du får konkreta råd om hur du kan bli mer trovärdig och övertygande, genom att vässa din paketering, din presentation och din personliga kommunikation.

Anna Bellman är en uppskattad moderator, föreläsare och talartränare. Hon föreläser om övertygande och säljande personlig kommunikation, om vikten av ett medvetet första intryck. Anna har bred och djup erfarenhet av marknads- och kommunikationsfrågor. Hon började som journalist inom radio och TV och har under flera år arbetat som marknads- och kommunikationschef. På ett inspirerande och underhållande sätt får du användbara och konkreta tips inom presentationsteknik och övertygande personlig kommunikation.

Välkommen till Pluralis Kungsgatan 29, 4 tr, torsdag den 16 februari
klockan 07.45 – 09.00.
Vi bjuder på smörgås och kaffe.

Anmäl dig senast den 10 februari

anna_bellman_470px

All inclusive!


Jobbar du med kommunikation och söker nytt sammanhang? På Pluralis ingår det mesta i priset. Mötesrum, internet, kul kollegor, möjligheter till bra samarbeten, fester samt den omtanke och service som vår fantastiska receptionist Anita levererar.

Just nu har vi ett rum ledigt med plats för två till fem personer och några platser i vårt öppna landskap.

Hör av dig till marie-helene@pluralis.se om du är intresserad.

 

pluralis-2

Tysk storindustri på skandinavisk mark valde Pluralis


Att formulera en strategi och utifrån den upprätta en kommunikationsplan för ett expansivt, internationellt industriföretag med väl definierade målsättningar, kan bli en grandios utmaning men också en inspirerande uppgift som skapar stor arbetsglädje.

Ingenting får lämnas åt slumpen. Allt som kan ha betydelse för framgång och försäljning måste tas i beaktande. Gamla sanningar bör omprövas, förhärskande tankar övervägas och fasta formuleringar ifrågasättas. Det är väl den sortens kreativt arbete vi alla vill se lite mer av?

Vårt samarbete med den tyska teknikkoncernen SICK Sensor Intelligence, handlar om att skapa säljdrivna kampanjer via digitala kanaler, adresserad marknadskommunikation, kundcase, pressinformation, mässor och utbildning. Samtliga aktiviteter täcker svensk och norsk marknad och vår insats för bolaget syftar till att tydliggöra produkternas förtjänster och goda egenskaper.

Pluralis arbetsgrupp:
Carl Carnebro, projektledare/strateg
Sarah Wehner Juhlander, art director
Roger Stenerdal, copywriter

SICK AB är sedan 1993 ett oberoende dotterbolag till Tyska SICK AG (med huvudkontor i Waldkirch /Schwarzwald). SICK ansvarar för hela försäljningen av både produkter och tjänster inom segmenten fabriks-, logistik- och processautomation i Sverige. www.sick.se

 

namnlos

Flytta till oss!


Jobbar du med kommunikation och söker nytt sammanhang?

Just nu har vi ett rum ledigt med plats för två till fem personer och några platser i vårt öppna landskap. Reception, internet, mötesrum, kul kollegor, fester och möjligheter till bra samarbeten ingår.

Hör av dig till marie-helene@pluralis.se om du är intresserad.

rsz_2dsc_07402