Lunchmacka och fika från 11.45. 15 februari 2018 kl 12.00-13.30 Kungsgatan 29, 4 tr

Juni Strategi har nyligen genomfört en studie för att besvara frågeställningen kring Stockholmsmarknadens eventuella mättnad av nyproduktion i olika geografier och inom olika prissegment och målgrupper.

Studien beskriver en marknad som på många platser är mättad lokalt trots en regional efterfrågan, främst i större utbyggnadsområden i Stockholms spårbundna pendlingskommuner. Den visar också att marknaden finns för vissa målgrupper, men är mer mättad för exempelvis unga vuxna i många lägen och inom vissa prissegment. Graden av konceptualiserade premiumbostäder är också högre än efterfrågan på en del marknader.

Intresset för studiens resultat har varit stort och har fått ett stor genomslag i media.

Juni Stratagi arbetar inom bostads- och fastighetsbranschen med tjänster som till exempel verksamhetsförbättringar samt analys och utredningar som beslutsunderlag.