Snart är det dags för reklamtävlingen 100-wattaren. Då belönas kommunikation som gett mest och bäst effekt för uppdragsgivaren. Och i tävlingsjuryn hittar vi vår kompis Anna Stenström på reklambyrån Mustasch, som sitter här på Pluralis.

I reklamtävlingen 100-wattaren tävlar man i mätbara resultat på kommunikationsinsatser. Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörer. En jury granskar hur väl bidragen lyckats uppnå sina mål i olika tävlingskategorier.

En Mustasch i årets jury
I årets jury sitter Anna Stenström, vd och creative director på byrån Mustasch, som har sitt Stockholmskontor här hos oss på Pluralis. Anna kommer att bidra i juryarbetet i kategorierna Företag och Employer Branding & Rekrytering. Det passar Anna bra. Hon har alltid haft en stor passion för varumärkespositionering och arbetsgivarvarumärken, långt innan Mustasch grundades 2004.

Värdet i varumärket
Arbetsgivarvarumärket är en avgörande del av företagets värde, menar Anna. Det handlar om så mycket mer än att bara attrahera arbetskraft.
– Både kunder och medarbetare är idag, mer än någonsin, intresserade av företagens hållning och värderingar. Att ta ansvar och inspirera sina medarbetare – från individnivå till hela planeten – påverkar i slutänden hela företagets existensberättigande. Och kanske mer än så. Det finns med andra ord allt att vinna på att se helheten i sin marknadskommunikation oavsett mottagare, säger hon.

En vinnare för oss
Fram till den 27 oktober pågår inlämning av tävlingsbidragen. Sedan kommer Anna och de andra jurymedlemmarna att få det hett om öronen. Redan den 9 december ska de nominerade bidragen presenteras. Men först den 10 februari nästa år avslöjas resultatet av 100-wattaren på flådig gala i Stadshuset. Så hur det går i tävlingen vet vi inte ännu. Vi vet bara att Anna är, utom tävlan, en vinnare för oss.

Läs mer om Mustasch här
Mer om 100-wattaren hittar du här