»BE BOLD or italic
»Be bold or italic but never regular« är kanske inte lika bra om man översätter det. Men på ren svenska handlar bra kommunikation om att ha mod. Att våga sticka ut och synas. Att bygga varumärke långsiktigt genom att välja rätt strategi, rätt tilltal och tilltalande design. Vill du och ditt företag synas? Då har du kommit rätt. Det här är Pluralis the Agency. Läs mer om oss
NÅGRA AV VÅRA PROJEKT
Årsberättelse 2022
Redesign av logo, ny grafisk profil och webb.
Grafisk identitet och produktion.
RAGNAR SÖDERBERGS STIFTELSE
Årsberättelse 2022
BESTÄLLARE: Ragnar Söderbergs stiftelse
UPPDRAG: År 2022. Ett år med Ragnar Söderbergs stiftelse, som finansierar framtidens främsta forskare! Årsberättelsen finns i både tryckt och digital form. Dessutom har vi tagit fram fina diplom, kalligraferade av Ylva Skarp.
Läs mer på soderbergs.se
Kolla in årsberättelse i pdf
CANCERREHABFONDEN
Redesign av logo, ny grafisk profil och webb.
BESTÄLLARE: Cancerrehabfonden
UPPDRAG: Cancerrehabfonden hjälper cancerdrabbade att hitta tillbaka till livet, både fysiskt och psykiskt. De erbjuder cancerrehabilitering när inte sjukvården räcker till. Men Cancerrehabfonden som avsändare var inte så tydlig. Logotypen behövde renoveras. Den grafiska profilen saknade en logovariant på höjden och den tillhörande figuren var så liten att den knappt syntes. Samtidigt var logotypen tvungen att renoveras varsamt, för igenkänningens skull. Och så fick det bli. Genom en annan placering kunde figuren växa. Nya färger adderades för att ge ett varmare och tydligare uttryck. Och profilen fick ny typografi och ett fräschare bildspråk. Även webben anpassades och fick ett lyft, för att locka givmilda givare att öppna plånboken och ge ett bidrag till rehab för cancerdrabbade. Webbarbetet innefattade strategi, koncept, struktur och design.
Läs mer på cancerrehabfonden.se
EUROTEMA
Grafisk identitet och produktion.
BESTÄLLARE: Eurotema
UPPDRAG: Eurotema levererar tätskiktsprodukter för tak till svenska byggindustrin. Under åren har vi från grunden byggt upp en grafisk identitet och ett omfattande säljstödsmaterial.
Vi har bidragit med:
- Grafisk identitet
- Formgivning av webbsajt
- Formgivning av säljstödsmaterial
- Förpackningsdesign
Läs mer på eurotema.se
Du är viktig
Digitala- och printpublikationer.
Digital produktion och marknadsföring.
SOLLENTUNA KOMMUN
Du är viktig
BESTÄLLARE: Sollentuna kommun
UPPDRAG: Strategisk kommunikation samt intern och extern marknadskommunikation kring projektet Skolresan. Kommunikationsstrategier, workshops, logotype, annonser, webb, utomhusskyltar och övrigt presentationsmaterial. Produktionen ”Du är viktig” nominerades till Svenska Publishingpriset. Dessutom gjordes ett varumärkesarbete och en rekryteringsstrategi för kommunen.
SCHWARZKOPF PROFESSIONAL
Digitala- och printpublikationer.
BESTÄLLARE: Schwarzkopf Professional
UPPDRAG: Produktkatalog, annonsering, banners, nyhetsbrev med mera.
SICK
Digital produktion och marknadsföring.
BESTÄLLARE: SICK AB
UPPDRAG: Uppdraget var att agera marknadsavdelning och producent för SICK Sverige och Norge. Strategi, planering, produktion, kommunikation och kampanjer.
Läs mer om SICK på sick.se
Helhetsuppdrag.
Pausa posten.
Grafisk identitet, design och copy för webb.
FORSTEC DENTAL
Helhetsuppdrag.
BESTÄLLARE: Forstec Dental
UPPDRAG: Helhetsleverantör för Forstec som jobbar för hela tandvården och säljer varor och utrustning till tandvårdskliniker och tandtekniska labb. Med färscentret OpenMill och svensk CAD/CAM-framställd protetik är förtaget med och utvecklar den digitala tandvården.
Vi jobbar strategisk och konceptuellt med marknadsplanering, varumärkesplattform och grafisk profil. Dessutom producerar vi hemsida, webshop, inlägg i sociala medier, content, artiklar, kampanjmaterial, annonser, kataloger, mässmaterial, broschyrer och film.
Forstec. Lite bättre, lite roligare!
Kolla in forstec.se och forstec.se/webshop
SVENSK ADRESSÄNDRING
Pausa posten.
BESTÄLLARE: Svensk adressändring
UPPDRAG: Ny grafisk identitet, varumärkesplattform, payoffer och landningssidor för samtliga tjänster. Vi har utvecklat sociala plattformar, kommunikation via digitala utskick och sociala medier. Till dessa enheter har vi producerat filmer och banners. Fler större kampanjer som även innehöll print, stortavlor och digitala skyltar utomhus har gått för flera av Adressändrings tjänster.
Vi har jobbat med SEO, adwords samt datadriven kommunikation med mål, mätning, utvärdering och åtgärder samt leads generering. Vi har tagit fram kundenkäter och interninformation. Då studenter är en del av målgruppen har vi synts i flera studentmedia.
RÖRMAKAREN
Grafisk identitet, design och copy för webb.
BESTÄLLARE: Rörmakaren
UPPDRAG: Helhetsgrepp om Rörmakaren med grafisk identitet och logotyp. Logotypen är både tydlig och rörig med högt signalvärde. Den kan enkelt placeras på allt från visitkort till arbetskläder och bilar.
Webben är en one page-lösning rakt upp och ner. Copyn är kort, rak och tydlig. I uttrycket ville vi betona hantverket och yrkesskickligheten. Men också skildra rörmokarna i deras tuffa miljö – som hjältar i en skitig vardag. Samtidigt fick de lite rockstjärnestatus, vilket ger en rolig twist. Rörmokeri och rock ’n’ roll i symbios liksom.
Webben var nominerad till Svenska designpriset 2016 i kategorin digital identitet.
Kolla in webben rormakaren.se
PR-insats inför tävlingen Svenska designpriset
Design och copy för webb.
Strategi och design för webb.
Kontor med plats för framsteg.
LÄRARSTIFTELSEN
Design och copy för webb.
BESTÄLLARE: Lärarstiftelsen
UPPDRAG: Lärarstiftelsen finns för att lärare finns. Och det blev också utgångspunkten för Lärarstiftelsens nya webb. God avkastning från stiftelsens tillgångar gör det möjligt att stötta lärarna i deras yrkesroll på flera olika sätt. Därför fokuserade vi på de stipendier som Lärarstiftelsen erbjuder lärarna.
I uppdraget ingick strategi, struktur och koncept för webben, design av gränssnitt och copy. Nu hjälper vi kontinuerligt Lärarstiftelsen med deras digitala material; allt från banners till innehåll för sociala medier och webb.
Kolla in webben lararstiftelsen.se
BEIJER ALMA
Strategi och design för webb.
BESTÄLLARE: Beijer Alma
UPPDRAG: Koncept och idé, strategi och design av webb för den börsnoterade industrikoncernen Beijer Alma. Struktur och innehåll har anpassats till målgruppen aktieägare och övriga intressenter. Därför är det full fokus på den finansiella rapporteringen för att ge snabb och aktuell ekonomisk information i realtid. Förvärv, hållbarhetsarbetet och verksamheten i dotterbolagen är andra prioriterade områden som har fått tagit plats. Sammantaget ska ge en överskådlig bild av verksamheten i koncernen.
Webben var nominerad till Svenska designpriset 2020 i kategorin digital identitet.
Kolla in webben beijeralma.se
KLP FASTIGHETER
Kontor med plats för framsteg.
BESTÄLLARE: KLP Fastigheter
UPPDRAG: Den k-märkta fastigheten Fleminggatan Fjorton – några minuter från Centralstationen – uppgraderas till framtidens kontor med unik takterrass, restaurang, kafé, gröna atrium, gym och riktigt generösa kontorsytor.
Ett omfattande projekt där vi inledande arbetade fram ett koncept som genomsyrar all kommunikation.
Inom projektet tog vi fram:
- Kommunikationskoncept
- Pressreleaser
- Produktion och löpande drift av webbsajt
- Produktion av film
- Annonsering på LinkedIn
- Fasadvepor och foliering av glaspartier
Läs mer om Fleminggatan14
Digitalisering av marknadsföringen.
LR REVISION & REDOVISNING
Digitalisering av marknadsföringen.
BESTÄLLARE: LR Revision & Redovisning Sverige
UPPDRAG: LR Revision & Redovisning består av närmare 70 lokalt ägda medlemsbyråer. En utmaning för medlemmarna är den digitala marknadsföringen.
Till deras hjälp byggde vi upp en helt ny gemensam webbplattform med lokala anpassningar, lokal SEO och med ett inbyggt verktyg för hantering av nyhetsbrev.
Som ett ytterligare stöd i deras marknadsföring tog vi fram en handbok för sociala medier, en bank med textinlägg och bilder samt publiceringsplaner.
Läs mer på LR Revision
OM OSS
En byrå med äkta engagemang
Pluralis the Agency är en kommunikationsbyrå som drivs av engagemang och erfarenhet. Här får du innovativa lösningar som ger resultat. Pluralis bygger på övertygelsen om att kreativ och relevant kommunikation får människor att bry sig om ditt varumärke. Vi tror på äkta, transparent och effektiv kommunikation som driver din affär framåt. Och att bygga varumärken som både dina kunder och medarbetare vill vara en del av.
Bredd och spets
Vi hjälper dig att välja bort, förenkla och förtydliga för att göra skillnad. På Pluralis finns en mångfald av kompetenser inom traditionella, digitala och sociala medier. Vi jobbar med allt från strategier, idéer, design, copy, sociala medier, webb, PR, film och rörligt med mera. I vårt nätverk finns också specialister på mångkulturell kommunikation och engelsk copy och översättningar till andra språk. Dessutom ägs vi av kreatörer och företag som sitter här på Kungsgatan 29.
Tillsammans med dig som uppdragsgivare bygger och vårdar vi varumärken. Vi utvecklar verksamheter och kompetenser, samordnar, översätter och övertygar. Och vi skapar förståelse för förändringar med din affär i fokus. Vår idé bygger på behovsanpassat samarbete och vi skräddarsyr den arbetsgrupp som passar för just ditt uppdrag.
Bossen. Marie-Hélène Sund är ruttad copy och projektledare. Du når Marie-Hélène på 070-855 00 10 eller marie-helene@pluralis.se.
KONTAKTA OSS
Letar du arbetsplats i ett kreativt nätverk? Välkommen till Sveriges kanske trevligaste kontor mitt i city bara ett stenkast från Kungsan.
Pluralis AB
Kungsgatan 29, 4 tr
111 56 Stockholm
SWEDEN
08-525 051 00
hej@pluralis.se
Följ oss gärna här: