Alla nyheter
Har du frågor och funderingar?
Kontakta Charlotta Eriksson, charlotta@pluralis.se,
070-140 33 47.

Så skapar du framgångshistoria

Alla företag har en unik historia. Hanterar vi den på rätt sätt kan den bli en strategisk tillgång för företag och organisationer för att få dem att växa, menar Anders Sjöman, som författat boken ”History Marketing – Företagens historia som strategisk tillgång”.

Tisdagen den 16 april kommer Anders Sjöman hit och berättar om hur historien kan användas för att bygga varumärke och lyfta marknadsföringen. Hur den kan stärka organisationen och medarbetarna. Men också hur historien kan hjälpa företag att möta förändringar och hantera risker framåt.

Kom hit och lyssna! Vi startar med bubbel och mingel vid 16.30 här på Kungsgatan 29, fyra trappor upp. Ungefär 16.45 börjar Anders att prata och berätta och därefter blir det frågestund. Vi räknar att det tar ungefär en timme. Föredraget är gratis men du måste anmäla dig senast den 14 april.
Anmäl dig redan här och nu

I 50 år har Centrum för Näringslivshistoria har tagit hand om företags historiska material och skapat arkiv åt dem. Och där jobbar Anders Sjöman. Med sin bok vill han visa vilka möjligheter som finns i ett aktivt och affärsstödjande historiebruk – eller history marketing. Möjligheter som finns oavsett hur ungt eller gammalt företaget är och oavsett vilken bransch det verkar i.

Anders Sjöman är uppdrags- och kommunikationschef på Centrum för Näringslivshistoria sedan 2015. Han har tidigare varit pr-konsult på Springtime (Stockholm), case-utvecklare på Harvard Business School (Paris) och utvecklingschef för onlineutbildning på EF Education (Boston). Han är civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm.

Läs en intervju med Anders Sjöman i Magasin t

Läs mer om boken hos förlaget